2013/01/16

Orhan Veli: A regényhős





A  szél  Szarosz öbléből fújt.
Sátramon az eső kopogott.   
S én, a regényhős,
fűágyban fekve,
a második világháborúban,
fejemnél olajlámpást gyújtva,
az életemet csupán élni akartam…

A regény egy városban kezdődött...
De ki tudja, hol,
ki tudja,  mikor ér véget...


-----


Egy korábbi fordítás Kónya Lajostól:


REGÉNYHŐS


Sátram felett folyton zuhogott az eső,
Szarosz öble felől fürge szellő támadt,
én magam egy regény hőseként
gyepből vert ágyba bújtam
a második világháborúban.
Fejem felett olajmécset égettem
és igyekeztem híven élni témámat,
kezdve egy városban –
ám ki tudja, merre,
hol ér a nap, mely regényem bevégzi?



Bir roman kahramanı

Çadırımın üstüne yağmur yağıyor
Saros körfezinden rüzgar esiyordu
Ve ben,bir roman kahramanı
Ot yatağın içinde
İkinci dünya harbinde
Başucumda zeytinyağı yakarak
Mevzuumu yaşamaya çalışıyordum
Bir şehirde başlayıp
Kim bilir nerde
Kim bilir ne gün bitecek mevzuumu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése